“Streven naar het geluk als levensdoel is onmogelijk, maar streven naar zin en betekenis, dat is waar het uiteindelijk in het leven om draait!”
Hoe ben je bij Recht Door Zee Arbodienstverlening gekomen?
Via een sollicitatie op de door Recht Door Zee in een lokale krant geplaatste vacature voor een officemanager, waar ik door een bekende op werd gewezen. Deze functie heb ik ruim 4,5 jaar met veel plezier, toewijding en overtuiging uitgevoerd tot de mogelijkheid zich voordeed binnen Recht Door Zee door te groeien naar de functie van P&O-manager en Kwaliteitsmanager.
Wat doe je bij Recht Door Zee Arbodienstverlening?
Als P&O-manager draag ik bij aan het verbeteren van processen en organisatieprestaties door het borgen van naleving van wet- en regelgeving op het gebied van arbeid, gezondheid, veiligheid en kwaliteit. Ik richt mij met name op de sociale en organisatorische aspecten, zoals de werving en onboarding van personeel, het adviseren over arbeidsvoorwaarden, het ondersteunen van leidinggevenden in personeelsvraagstukken en het signaleren en implementeren van relevante wetswijzigingen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van beleidsdocumenten en instrumenten binnen het P&O-domein. Mijn focus ligt op de kwaliteit van de medewerkers en het verbeteren van de gehele employee journey. In samenwerking met het team en de relevante stakeholders werk ik aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen, met oog voor transparantie, verantwoording en continue verbetering binnen het P&O-werkgebied.
Binnen het kwaliteitsmanagementdomein bewaak ik het kwaliteitssysteem binnen de organisatie en zie ik erop toe dat de afgesproken werkwijzen en processen worden gevolgd en voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Ik zorg voor monitoring, toetsing en evaluatie door middel van o.a. interne audits, inspecties en het analyseren van verbetersignalen. Daarnaast draag ik bij aan het bevorderen van een kwaliteitsbewuste cultuur (“high-quality mindset”) binnen de organisatie. Op deze manier wordt geborgd dat Recht Door Zee voldoet aan de eisen van klanten, wet- en regelgeving en externe normenkaders zoals ISO 9001.
Wat betekenen onze kernwaarden voor jou?
Mensgerichtheid
De centrale morele waarde van iedere relatie is respect. Allereerst begint het met respect hebben voor mezelf. Maar weten waar ik voor sta alleen, is niet voldoende. Ik help graag anderen en dat uit zich ook in en op mijn werk. Respect tonen in je relaties met anderen betekent dat je andere mensen in hun waarde laat zonder een oordeel over ze te vormen, ook als je het niet met hen eens bent. Bij Recht Door Zee staat de mens centraal. Er wordt rekening met je gehouden bij het nemen van beslissingen en het uitvoeren van werkzaamheden. Mensgericht betekent voor mij ook dat je anderen vertrouwt en positieve verwachtingen hebt over het werk dat geleverd wordt. Dat ik erop kan rekenen dat mensen ook doen wat ze beloven. En laat dat nou net een van onze gedragsrichtlijnen zijn waarop we elkaar aanspreken. Altijd met respect voor elkaar. En altijd rechtdoorzee.
Verbondenheid
Verbondenheid is een basisbehoefte. De behoeften aan verbondenheid gaat om geaccepteerde en gewaardeerde relaties met anderen. Om het creëren van gezamenlijke doelstellingen, een goede samenwerking, de vrijheid te voelen je mening te uiten en te weten dat er naar je wordt geluisterd. Het team van Recht Door Zee voelt inmiddels als een geheel en als je afgestemd raakt op het geheel, word je een bewust onderdeel van de onderlinge verbondenheid ervan.
Daadkrachtig
De juiste persoonlijke doelen geven richting en betekenis aan ons leven. Persoonlijke betekenis is essentieel om daadkrachtig te kunnen functioneren. Daadkracht is essentieel om je doelen te bereiken. Je blijven(d) ontwikkelen is essentieel in een leven waarin je zelf de regie wilt houden. Persoonlijke ontwikkeling is een levenslang proces en daar is daadkracht voor nodig. Voor mij betekent daadkrachtig zijn doorpakken en daarbij vertrouwen op jezelf. Het vermogen om realistische doelen te stellen, de vastberadenheid en moed om je visie uit te stippelen en daar naar te handelen.
Ik ervaar het als erg plezierig dat mijn persoonlijke kernwaarden aansluiten bij die van Recht Door Zee. Dat zorgt voor meer betrokkenheid en bevlogenheid.
Wat zijn je ambities?
Mijn ambities liggen met name in het mezelf ontwikkelen in mijn huidige functie. Ik wil zo goed als mogelijk een proactieve bijdrage blijven leveren aan het realiseren van de gestelde bedrijfsdoelen.
Verder is het mijn ambitie zo vitaal mogelijk oud te worden middels een gezonde leefstijl en mijn kennis hierover te verbreden. Zo heb ik de onder meer de basisopleiding tot lifestyle coach (HAN) gevolgd, algemene medische basiskennis (HVNA), de opleiding Orthomoleculaire Voedingsleer & Therapie (SOE) en een opleiding tot hormooncoach.
Welke casemanagementopleiding heb je gedaan?
Cursus Casemanagement op hbo-niveau bij CS-opleidingen.

Maaike Polman
P&O-manager en Kwaliteitsmanagement

Maaike Polman
P&O-manager en Kwaliteitsmanagement
085 760 3553
Hoe ben je bij Recht Door Zee Arbodienstverlening gekomen?
Via een sollicitatie op de door Recht Door Zee in een lokale krant geplaatste vacature voor een officemanager, waar ik door een bekende op werd gewezen. Deze functie heb ik ruim 4,5 jaar met veel plezier, toewijding en overtuiging uitgevoerd tot de mogelijkheid zich voordeed binnen Recht Door Zee door te groeien naar de functie van P&O-manager en Kwaliteitsmanager.
Wat doe je bij Recht Door Zee Arbodienstverlening?
Als P&O-manager draag ik bij aan het verbeteren van processen en organisatieprestaties door het borgen van naleving van wet- en regelgeving op het gebied van arbeid, gezondheid, veiligheid en kwaliteit. Ik richt mij met name op de sociale en organisatorische aspecten, zoals de werving en onboarding van personeel, het adviseren over arbeidsvoorwaarden, het ondersteunen van leidinggevenden in personeelsvraagstukken en het signaleren en implementeren van relevante wetswijzigingen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van beleidsdocumenten en instrumenten binnen het P&O-domein. Mijn focus ligt op de kwaliteit van de medewerkers en het verbeteren van de gehele employee journey. In samenwerking met het team en de relevante stakeholders werk ik aan het realiseren van de organisatiedoelstellingen, met oog voor transparantie, verantwoording en continue verbetering binnen het P&O-werkgebied.
Binnen het kwaliteitsmanagementdomein bewaak ik het kwaliteitssysteem binnen de organisatie en zie ik erop toe dat de afgesproken werkwijzen en processen worden gevolgd en voldoen aan de gestelde kwaliteitseisen. Ik zorg voor monitoring, toetsing en evaluatie door middel van o.a. interne audits, inspecties en het analyseren van verbetersignalen. Daarnaast draag ik bij aan het bevorderen van een kwaliteitsbewuste cultuur (“high-quality mindset”) binnen de organisatie. Op deze manier wordt geborgd dat Recht Door Zee voldoet aan de eisen van klanten, wet- en regelgeving en externe normenkaders zoals ISO 9001.
Wat betekenen onze kernwaarden voor jou?
Mensgerichtheid
De centrale morele waarde van iedere relatie is respect. Allereerst begint het met respect hebben voor mezelf. Maar weten waar ik voor sta alleen, is niet voldoende. Ik help graag anderen en dat uit zich ook in en op mijn werk. Respect tonen in je relaties met anderen betekent dat je andere mensen in hun waarde laat zonder een oordeel over ze te vormen, ook als je het niet met hen eens bent. Bij Recht Door Zee staat de mens centraal. Er wordt rekening met je gehouden bij het nemen van beslissingen en het uitvoeren van werkzaamheden. Mensgericht betekent voor mij ook dat je anderen vertrouwt en positieve verwachtingen hebt over het werk dat geleverd wordt. Dat ik erop kan rekenen dat mensen ook doen wat ze beloven. En laat dat nou net een van onze gedragsrichtlijnen zijn waarop we elkaar aanspreken. Altijd met respect voor elkaar. En altijd rechtdoorzee.
Verbondenheid
Verbondenheid is een basisbehoefte. De behoeften aan verbondenheid gaat om geaccepteerde en gewaardeerde relaties met anderen. Om het creëren van gezamenlijke doelstellingen, een goede samenwerking, de vrijheid te voelen je mening te uiten en te weten dat er naar je wordt geluisterd. Het team van Recht Door Zee voelt inmiddels als een geheel en als je afgestemd raakt op het geheel, word je een bewust onderdeel van de onderlinge verbondenheid ervan.
Daadkrachtig
De juiste persoonlijke doelen geven richting en betekenis aan ons leven. Persoonlijke betekenis is essentieel om daadkrachtig te kunnen functioneren. Daadkracht is essentieel om je doelen te bereiken. Je blijven(d) ontwikkelen is essentieel in een leven waarin je zelf de regie wilt houden. Persoonlijke ontwikkeling is een levenslang proces en daar is daadkracht voor nodig. Voor mij betekent daadkrachtig zijn doorpakken en daarbij vertrouwen op jezelf. Het vermogen om realistische doelen te stellen, de vastberadenheid en moed om je visie uit te stippelen en daar naar te handelen.
Ik ervaar het als erg plezierig dat mijn persoonlijke kernwaarden aansluiten bij die van Recht Door Zee. Dat zorgt voor meer betrokkenheid en bevlogenheid.
Wat zijn je ambities?
Mijn ambities liggen met name in het mezelf ontwikkelen in mijn huidige functie. Ik wil zo goed als mogelijk een proactieve bijdrage blijven leveren aan het realiseren van de gestelde bedrijfsdoelen.
Verder is het mijn ambitie zo vitaal mogelijk oud te worden middels een gezonde leefstijl en mijn kennis hierover te verbreden. Zo heb ik de onder meer de basisopleiding tot lifestyle coach (HAN) gevolgd, algemene medische basiskennis (HVNA), de opleiding Orthomoleculaire Voedingsleer & Therapie (SOE) en een opleiding tot hormooncoach.
Welke casemanagementopleiding heb je gedaan?
Cursus Casemanagement op hbo-niveau bij CS-opleidingen.